بارمان تجارت رایان (B.T.R)

02156577916-9 09129151992-09124728110

info@rtb-co.com

مشخصات تیغه اره نواری

مشخصات تیغه اره نواری

تیغه اره نواری یک ابزار برش است که از یک تیغه فلزی بلند و انعطاف پذیر با دندانه های تیز تشکیل شده است. این تیغه بین دو چرخ قرار می گیرد و با چرخش چرخ ها، تیغه نیز حرکت می کند و قطعه کار را برش می دهد.

تیغه اره نواری در صنایع مختلف برای برش انواع مواد مانند فلز، چوب، پلاستیک و لاستیک استفاده می شود.

جهت خرید تیغه اره نواری از بارمان تجارت رایان کلیک نموده یا با شماره مندرج در سایت تماس حاصل فرمایید.

نام محصول تاریخ قیمت
دی 1402

مشخصات اصلی تیغه اره نواری

تیغه اره نواری دارای مشخصات مختلفی است که باید هنگام انتخاب تیغه مناسب برای کار مورد نظر در نظر گرفته شود. این مشخصات عبارتند از:

  • عرض تیغه: عرض تیغه به فاصله بین نوک دندانه و پشت تیغه گفته می شود. هر چقدر عرض تیغه بیشتر باشد، قدرت و طول آن نیز بیشتر خواهد بود.
  • ضخامت تیغه: ضخامت تیغه به میزان مقاومت آن در برابر فشار برشی گفته می شود. هر چقدر ضخامت تیغه بیشتر باشد، مقاومت آن نیز بیشتر خواهد بود.
  • نوع دندانه: دندانه های تیغه اره نواری از نظر شکل و اندازه به انواع مختلفی تقسیم می شوند. نوع دندانه بر کیفیت برش و سرعت پیشروی تیغه تأثیر می گذارد.
  • ارتفاع دندانه: ارتفاع دندانه به میزان عمق نفوذ دندانه در قطعه کار گفته می شود. هر چقدر ارتفاع دندانه بیشتر باشد، کیفیت برش نیز بهتر خواهد بود.
  • زاویه دندانه: زاویه دندانه به میزان شیب دندانه نسبت به سطح تیغه گفته می شود. زاویه دندانه بر سرعت پیشروی تیغه تأثیر می گذارد.
  • گام دندانه: گام دندانه به فاصله بین دو دندانه مجاور گفته می شود. گام دندانه بر کیفیت برش و سرعت پیشروی تیغه تأثیر می گذارد.
  • تکیه گاه دندانه: تکیه گاه دندانه به سطحی گفته می شود که دندانه ها روی آن قرار می گیرند. تکیه گاه دندانه بر استحکام و دوام تیغه تأثیر می گذارد.

جدول مشخصات تیغه اره نواری

مشخصه توضیح
عرض تیغه فاصله بین نوک دندانه و پشت تیغه
ضخامت تیغه میزان مقاومت تیغه در برابر فشار برشی
نوع دندانه شکل و اندازه دندانه ها
ارتفاع دندانه عمق نفوذ دندانه در قطعه کار
زاویه دندانه میزان شیب دندانه نسبت به سطح تیغه
گام دندانه فاصله بین دو دندانه مجاور
تکیه گاه دندانه سطحی که دندانه ها روی آن قرار می گیرند

سخن آخر

مشخصات تیغه اره نواری تأثیر زیادی بر عملکرد و دوام تیغه دارد. بنابراین، هنگام انتخاب تیغه مناسب برای کار مورد نظر، باید به این مشخصات توجه ویژه ای داشته باشید.

*** جهت ثبت سفارش خرید تیغه اره نواری می توانید با شماره های 0912915199209124728110 تماس بگیرید. ***

صفحات و مطالب مرتبط:

محصولات دیگر
پیمایش به بالا